Get Adobe Flash player

Sukces Rakareczek

SUKCES  SIENNIEŃSKICH  RAKERECZEK

Siennieńskie Rakereczki w drugim etapie V edycji Ogólnopolskiego Programu dla Młodzieży  „Mam haka na raka”!

 

Do drugiego etapu przeszło ponad 530 osób z całej Polski, z województwa mazowieckiego – 13 zespołów, wśród których znalazł się zespół z naszej szkoły.
Pierwszy etap był bardzo pracowity i polegał na przeprowadzeniu działań profilaktycznych w regionach, oraz na ich udokumentowaniu. Oceny prac zespołów i sprawozdań z pierwszego etapu dokonali studenci zdrowia publicznego z Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego oraz studenci medycyny należący do Studenckiego Towarzystwa Onkologicznego.


Drugi etap, to udział w Warsztacie Kreatywnym i stworzenie kampanii społecznej.

Warsztat odbył się 2 kwietnia -  ponad 500 uczniów z całej Polski wzięło udział w tym wirtualnym przedsięwzięciu. Młodzież zgromadzona przed ekranami komputerów dowiedziała się, jak mówić językiem reklamy, by stworzyć skuteczną kampanię społeczną dotyczącą profilaktyki raka jelita grubego.
Celem Warsztatu Kreatywnego było zapoznanie młodzieży z tajnikami tworzenia i produkcji reklamy społecznej. Wydarzenie miało formę on-line i zostało podzielone na dwie części. Pierwsza dotyczyła procesu tworzenia kampanii społecznych, druga miała na celu przekazanie uczestnikom podstawowych informacji o raku jelita grubego. Eksperci z Fabryki Komunikacji Społecznej wytłumaczyli Hakowiczom, na co zwrócić uwagę przy tworzeniu kampanii, jakich błędów unikać oraz jakie przekazy najlepiej trafiają do odbiorców. Natomiast lekarz onkolog opowiedział młodym ludziom o raku jelita grubego, a także omówił specyfikę badania kolonoskopowego. W trakcie wydarzenia uczestnicy mieli możliwość zadawania pytań prelegentom,  a także komentowania. Na zakończenie warsztatu Hakowicze poznali swoje zadanie konkursowe – opracowanie projektu kampanii społecznej zachęcającej do profilaktyki raka jelita grubego.
Do udziału w warsztacie zostało zaproszonych 94 najlepszych zespołów z całej Polski, które w pierwszym etapie programu wyróżniały się nie tylko skutecznością, ale i kreatywnością w popularyzacji idei badań profilaktycznych w swoim regionie. Najwięcej drużyn zakwalifikowało się z województwa mazowieckiego. Licznie do finału weszły również zespoły z województwa śląskiego i wielkopolskiego. Działania Hakowiczów można wyrazić w liczbach. Podczas akcji edukacyjnych w regionach młodzież z całej Polski przeprowadziła prelekcje dla ponad 140 tysięcy osób, rozdała ponad 312 tysięcy ulotek oraz zebrała blisko 113 tysięcy podpisów pod deklaracją „Zachęcę jedną osobę do wykonania badania profilaktycznego”. Hakowicze zaangażowali do swoich działań ponad 2400 różnych instytucji, m.in. media, lokalne samorządy, ekspertów oraz firmy prywatne.
„Co roku młodzież zaskakuje nas zasięgiem swoich działań. Podczas etapu działań lokalnych mieliśmy okazję zaobserwować spektakularne akcje młodych ludzi, mające na celu popularyzację badań profilaktycznych. Rak jelita grubego to groźny zabójca, dlatego cieszę się, że Hakowicze podjęli z nim walkę” – mówi dr n. med. Janusz Meder, Prezes Polskiej Unii Onkologii.
Do 20 kwietnia uczestnicy programu opracowywali własne projekty kampanii, w tym hasło, plakat, spot radiowy i spot telewizyjny o spójnym przekazie. Zwycięską kampanię poznamy 25 czerwca br. podczas Gali Finałowej w Warszawie, na którą zaproszone zostaną wszystkie zespoły, które nadeślą swoje pomysły na kampanię społeczną.

„Kampania dotycząca raka jelita grubego to duże wyzwanie dla młodzieży. Do tej pory w Polsce, nie miała miejsca podobna kampania społeczna na skalę ogólnopolską.  Jestem jednak przekonany, że tegoroczny pomysł będzie równie trafny, jak w przypadku poprzednich edycji programu i przyniesie wymierne efekty w postaci wzrostu ilości zgłoszeń na badania przesiewowe w kierunku raka jelita grubego” – mówi Jerzy Toczyski, Prezes Zarządu GlaxoSmithKline Pharmaceuticals, partnera strategicznego programu.

Zespół z naszej szkoły w składzie – Weronika Borek, Aleksandra Gorycka, Magda Kępczyk i Magdalena Krakowiak, oraz przy wsparciu i dużym zaangażowaniu Patrycji Ziętali – wypełnił wszystkie zadania kampanii społecznej. Dziewczęta przygotowały spot radiowy i telewizyjny, hasło i plakat. Teraz czekamy na wyniki tego etapu i życzymy naszym Rakereczkom dalszych sukcesów i oczywiście zwycięstwa w drugim etapie programu.
                                                               
Oceny przygotowanych projektów kampanii społecznej dokonają specjaliści z Fabryki Komunikacji Społecznej i wyłonią zwycięski projekt.


Trzymamy kciuki za nasze Rakereczki