Terminarz rekrutacji do LO
TERMINARZ REKRUTACJI
do Liceum Ogólnokształcącego
im. ks. prof. W. Sedlaka w Siennie
w roku szkolnym 2012/2013
(obowiązujący również w szkołach województwa mazowieckiego w roku szkolnym 2012/2013)
Na podstawie § 23 pkt.2 i 3 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 20.02.2004 r.( Dz. U. Nr 26 poz.232 ze zmianami ) w sprawie warunków i trybu przyjmowania uczniów do szkół publicznych oraz przechodzenia z jednych typów szkół do innych oraz § 2 ust.2 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 18 .02. 2002 r. w sprawie organizacji roku szkolnego ( Dz. U. Nr 46 poz. 432 z 2002 r. ze zmianami), Zarządzenia Nr 19 Mazowieckiego Kuratora Oświaty z dnia 6 lutego 2012 w sprawie rekrutacji uczniów i słuchaczy do publicznych szkół ponadgimnazjalnych oraz szkół policealnych na rok szkolny 2012/2013, a także § 16 pkt.1 w związku z § 24.ust.2 pkt.8 Regulaminu Organizacyjnego Kuratorium Oświaty w Warszawie, zatwierdzonego przez Wojewodę Mazowieckiego w dniu 17.01. 2012, we wszystkich szkołach ponadgimnazjalnych województwa mazowieckiego , obowiązuje następujący terminarz rekrutacji:
- od 14 maja (poniedziałek ) od godz. 10.00 do 25 maja (piątek ) do godz. 13.00 składanie kwestionariuszy- podań , stanowiących podstawę utworzenia bazy kandydatów do LO ;
- od 22 czerwca (piątek ) od godz. 10.00 do 26 czerwca ( wtorek ), do godz. 16.00 kandydaci mogą dokonywać zmiany wyboru szkół ;
- od 29 czerwca ( piątek ) od godziny 11.00 do 2lipca ( poniedziałek ), do godziny 14.00 kandydaci składają kopie świadectwa ukończenia gimnazjum oraz kopie zaświadczenia o szczegółowych wynikach egzaminu przeprowadzanego w ostatnim roku nauki w gimnazjum , poświadczone za zgodność z oryginałem przez dyrektora gimnazjum, które kandydat ukończył ( nie więcej niż do 3 szkół).
Na każdej stronie kopii należy umieścić adnotację :
„ Stwierdzam zgodność z oryginałem”, datę , pieczęć urzędową szkoły
o średnicy 36 mm oraz pieczęć imienną dyrektora szkoły i podpis dyrektora lub upoważnionej przez niego osoby. Kandydaci składają dokumenty , o których mowa wyżej, w szkołach, w których mają złożone kwestionariusze – podania ;
- od 2 lipca ( poniedziałek ), godzina 14.00 do 5 lipca ( czwartek ), godz. 14.00 szkolna komisja rekrutacyjno – kwalifikacyjna prowadzi postępowanie rekrutacyjne według przyjętych w szkole procedur ;
- do 5 lipca ( czwartek) do godz. 14.00 - ogłoszenie listy kandydatów zakwalifikowanych do przyjęcia do klasy pierwszej i listy kandydatów niezakwalifikowanych do przyjęcia do oddziałów klasy pierwszej; uwzględniając zasadę umieszczania kandydatów na listach w kolejności, zgodnie z liczbą uzyskanych punktów oraz kryteriami zawartymi w statucie szkoły.
- od 5 lipca ( czwartek) , godz. 14.00 do 9 lipca (poniedziałek ), godz. 14.00 kandydaci zakwalifikowani do przyjęcia do oddziałów klasy pierwszej, składają oświadczenia potwierdzające wolę podjęcia nauki w tutejszej szkole oraz oryginał świadectwa i oryginał zaświadczenia o szczegółowych wynikach egzaminu przeprowadzanego w ostatnim roku nauki w gimnazjum.
- 9 lipca ( poniedziałek), godzina 16.00- ogłoszenie listy kandydatów przyjętych do klasy pierwszej, którzy potwierdzili wolę uczęszczania do tutejszej szkoły , uwzględniając zasadę umieszczania kandydatów na listach w kolejności, zgodnie z liczbą uzyskanych punktów oraz kryteriami zawartymi w statucie szkoły. Ogłoszenie informacji o liczbie wolnych miejsc.
- od 10 lipca ( wtorek ) do 12 lipca ( czwartek) kandydaci niezakwalifikowani do przyjęcia w wybranych szkołach składają dokumenty do szkół , które nie dokonały pełnego naboru i prowadzą rekrutację uzupełniającą ;
- 12 lipca ( czwartek ) , godz. 14.00 szkolna komisja rekrutacyjno- kwalifikacyjna ogłasza wyniki rekrutacji uzupełniającej ;
- 12 lipca ( czwartek ), godz. 15.30 dyrektorzy szkół przesyłają do Oddziału Informacji i Sprawozdawczości w Wydziale Administracyjnym Kuratorium Oświaty w Warszawie lub do właściwej Delegatury informacje o liczbie przyjętych do klasy pierwszej oraz o wolnych miejscach w szkołach ;
- od 27 sierpnia ( poniedziałek ) do 31 sierpnia ( piątek ) szkolne komisje rekrutacyjno – kwalifikacyjne przeprowadzają dodatkową rekrutację do szkół , które nie dokonały pełnego naboru.
Szkolna komisja rekrutacyjno – kwalifikacyjna po każdym etapie rekrutacji sporządza i podpisuje protokoły postępowania kwalifikacyjnego.
Przyjęty przez Radę Pedagogiczną na posiedzeniu w dniu 29.02.2012.