Sprawozdanie z koncertu profilaktycznego pt. „Zło dobrem zwyciężaj”
Dnia 3 marca 2025r.w nasze szkole odbył się koncert profilaktyczny pt. „Zło dobrem zwyciężaj”. W koncercie brali udział uczniowie następujących szkół: Zespołu Szkół Ogólnokształcącego w Siennie, Niepublicznej Szkoły Podstawowej w Kochanówce oraz Publicznej Szkoły Podstawowej w Jaworze Soleckim. Wydarzenie zostało zorganizowane w celu promowania pozytywnych wartości, przeciwdziałania agresji i uzależnieniom oraz zachęcania młodzieży do podejmowania dobrych wyborów w życiu.
Prosto z serca!
W czwartek 27 lutego w ZSO w Siennie odbył się Kiermasz Walentynkowy. Uczniowie mogli wysłać kartkę swojej sympatii, złożyć życzenia przyjaciołom lub nauczycielom. Na dzieci i młodzież czekały stoły pełne słodkości. Wydarzenie zorganizowane zostało przez Samorządy Uczniowskie Szkoły Podstawowej i Liceum Ogólnokształcącego oraz Drużynę Harcerską Emerald Squad.
Uczta elfów i goblinów
24 lutego klasa 6a PSP odbyła w Laboratorium Przyszłości lekcja, której celem było podsumowanie pracy z lekturą J. R.R. Tolkena „Hobbit”. Uczniowie przyrządzali potrawy (piekli ciastka i babeczki, szykowali owocowe szaszłyki). Przygotowali także kostiumy związane z omawianą lekturą. Celem zajęć były nie tylko rozmowy o bohaterach ze Śródziemia, ale też nauka bezpiecznego korzystania z kuchni, zachowania higieny przy przygotowywaniu posiłków.
Nowy numer Sedlakowych Wieści
W sekcji "Nasze gazety" pojawił się nowy numer Sedlakowych Wieści. Zachęcamy do czytania!
Bal Karnawałowy – niezapomniana zabawa!
Jak co roku, w naszej szkole odbył się długo wyczekiwany bal karnawałowy! 19 lutego 2025 r. parkiet należał do przedszkolaków, a dzień później – 20 lutego – do uczniów klas 1-8 Szkoły Podstawowej. Oficjalnego otwarcia imprezy dokonali pan dyrektor Czesław Sieczka oraz pani dyrektor Ewa Kowalska. To jedno z najbardziej radosnych wydarzeń w kalendarzu szkolnym!
Wyścigi robotów
W lutym w naszym #LaboratoriumPrzyszłości postawiliśmy na rozwijanie umiejętności programowania oraz logicznego myślenia. W tym celu nasi uczniowie z klasy III a pod opieką pani Agnieszki Szelągiewicz sterowali robotem Photon po planszy z ulicami.
Dzięki tej aktywności uczniowie mogli nie tylko lepiej zrozumieć zasady ruchu drogowego, ale także doskonalić umiejętności planowania i programowania. Robot musiał przemieszczać się po wyznaczonej trasie, a jego zadaniem było zatrzymywanie się przed przejściem dla pieszych. Dzięki współpracy i analizowaniu błędów każdej grupie udało się stworzyć działający algorytm.