Get Adobe Flash player

Wycieczka do Krakowa i Zakopanego

W dniach 28.05. – 29. 05. 2019 r. odwiedziliśmy dawną stolicę Polski oraz stolicę Tatr. O godz. 7.30 wspólnie z uczniami klas IV i klasy VI a oraz opiekunami wyruszyliśmy na spotkanie z przygodą. Po przyjeździe do Krakowa rozpoczęło się zwiedzanie najważniejszych zakątków miasta pod okiem pilota. Widzieliśmy Barbakan, Bramę Floriańską oraz spacerowaliśmy po jednym z największych rynków w Europie. Wrażenie na nas zrobiły Sukiennice i Kościół Mariacki, z którego rozlegały się dźwięki hejnału. Byliśmy też na Wawelu i w Katedrze Wawelskiej.

W drodze do Zakopanego zwiedziliśmy kapliczkę na Jaszczurówce i kościół Św. Rodziny. Podziwialiśmy kunszt miejscowych górali i ich umiejętności obróbki drewna i rzeźbienia.

Głodni i zmęczeni dotarliśmy wreszcie do Murzasichlu, gdzie czekała na nas obiadokolacja i nocleg. Niestety nie wyspaliśmy się zbytnio. Niektórzy nie spali z nadmiaru wrażeń, a dla niektórych była to pierwsza w życiu noc bez rodziców.

Po obfitym śniadaniu udaliśmy się do Zakopanego. Podziwialiśmy skocznie narciarskie, a następnie gościliśmy w Centrum Edukacji Przyrodniczej. Pierwszym punktem wizyty była największa w Polsce makieta Tatr i prezentacja, która na niej była wyświetlana. Kolejnym etapem były realistyczne trójwymiarowe makiety przedstawiające łąkę i las oraz wpływ człowieka na tatrzańskie ekosystemy. Uzupełnieniem ekspozycji były filmy przyrodnicze, które pokazywały tatrzańską przyrodę z perspektywy jej mieszkańców. W trakcie zwiedzania zajrzeliśmy także do jaskini. Bardzo przypominała prawdziwą.  Była chłodna i sączyła się w niej woda. Mogliśmy w niej posłuchać o tym, co dzieje się w tatrzańskich podziemiach i kto w nich mieszka.

Niestety, pogoda nie pozwoliła nam wejść na Gubałówkę, ale udało nam się wjechać na szczyt kolejką. Na zakończenie odbyliśmy spacer po Krupówkach i kupiliśmy pamiątki. Nieco zmęczeni, ale pełni wrażeń wróciliśmy do domów. Już planujemy następną wycieczkę.