Get Adobe Flash player

AN UNFORGETTABLE TRIP TO LONDON

W poniedziałek, 20 listopada, rozpoczęła się nasza niezapomniana przygoda – wycieczka do Londynu.

O godzinie 6.45 przejęci i pełni energii stawiliśmy się na odprawie przed podróżą. Nasza przygoda rozpoczęła się o godzinie 7.20, kiedy to autobus ruszył w drogę. Po 28 godzinach podróży i nieprzespanej nocy dotarliśmy do Londynu.

Pierwszym miejscem, które zwiedziliśmy było The Tower Of London – położona nad północnym brzegiem Tamizy budowla otoczona kilkoma rzędami murów, która niegdyś była fortecą, więzieniem, pałacem a nawet w jej wnętrzach było zoo, obecnie jest jedną z głównych atrakcji turystycznych Londynu. W jej murach można zobaczyć liczne zbroje, broń, klejnoty i insygnia koronacyjne (królewski pierścień i jabłko oraz berło z krzyżem i największym na świecie brylantem Cullinanem I, a także koronę brytyjską zdobioną drugim co do wielkości na świecie brylantem Cullinanem II). Po wizycie w Tower udaliśmy do St. Paul’s Cathedral, gdzie zwiedziliśmy wnętrze katedry oraz wspięliśmy się do Galerii Szeptów (Whispering Galery), która znana jest ze świetnej akustyki, umożliwiającej porozumiewanie się szeptem z odległości 30 m. Następnym punktem programu było odwiedzenie Borough Market, jednego z najsławniejszych marketów sprzedających jedzenie ze straganów; można tam było spróbować kuchni azjatyckiej, indyjskiej, wegetariańskiej i wegańskiej oraz wielu innych produktów pochodzących z różnych stron świata. My również mieliśmy możliwość zjedzenia „orientalnej” potrawy. Ostatnim punktem pierwszego dnia wycieczki były dwugodzinne zajęcia z native speakerami w szkole Stanley Park High. Po zajęciach udaliśmy się na miejsce zbiórki, gdzie czekały na nas angielskie rodziny u których mieszkaliśmy podczas naszego pobytu.

Drugi dzień był również pełen emocji, ponieważ głównym punktem programu był wyjazd do Cambridge. Miasto to słynie z tego, że znajduje się tam drugi po Oxfordzie najstarszy angielski uniwersytet, należy on do najlepszych uczelni w Europie i na świecie. Mieliśmy możliwość podziwiania wspaniałych budowli i uroczych zakątków tego malowniczego miasta. Najciekawszym punktem okazała się jednak wyprawa łódkami po rzece Cam. Na koniec drugiego dnia również mieliśmy zajęcia w szkole.

Trzeci dzień spędziliśmy w Londynie. Zaczęliśmy od wizyty pod Pałacem Buckingham i spaceru po parku St. James’s Park, następnie udaliśmy się do National Gallery, gdzie mogliśmy podziwiać dzieła najwybitniejszych malarzy np. Vincenta van Gogha, Diego Velazqueza, Leonarda da Vinci, Caravaggio i innych. Następnie przeszliśmy trasą Sherlocka Holmesa. Na koniec dnia mieliśmy możliwość zrobienia zakupów na Oxford Street.

Ostatni dzień również był pełen atrakcji. Najpierw podróż pociągiem do Londynu, następnie spacer obok Houses of Parliament i Big Bena. Zatańczyliśmy Belgijkę na Parliament Square Garden J, po czym udaliśmy się na przejażdżkę London Eye oraz rejs po Tamizie. Ostatnim punktem naszej wycieczki była wizyta w Królewskim Obserwatorium Astronomicznym w Greenwich, gdzie mogliśmy sobie zrobić zdjęcie na południku zerowym.

Z Obserwatorium udaliśmy się do autobusu i wyruszyliśmy w 28 godzinną drogę powrotną do domu.

Mieliśmy mieszane uczucia co do powrotu, z jednej strony tęskniliśmy za domem, z drugiej chcieliśmy zostać i podziwiać Londyn.

Sądzimy jednak, że niedosyt jaki w nas pozostał zmobilizuje nas do zorganizowania kolejnej wyprawy.