Get Adobe Flash player

Warsztaty językowe na Malcie

Początek października był dla nas niesamowicie ekscytujący, braliśmy udział w warsztatach językowych na Malcie. Przygoda rozpoczęła się w sobotę od przelotu liniami Air Malta z Lotniska Okęcie na Maltę. Na miejscu czekała na nas koordynatorka Yanika. Po zakwaterowaniu u rodzin maltańskich i posiłku, udaliśmy się na krótki spacer zapoznawczy po okolicy. Już pierwszy dzień przysporzył wielu emocji. Pierwsze wrażenia i widoki zapierały dech w piersi. Zwiedzanie miasta nocą, podziwianie tętniących życiem uliczek oraz niesamowite kolory neonów, pozostawiły niezapomniane wspomnienia.

W niedzielę udaliśmy się na bajeczną wyspę Comino, gdzie mieliśmy możliwość opalania, pływania w lazurowych wodach Blue Lagoon oraz korzystania z innych uroków tej cudownej wyspy.

Od poniedziałku rozpoczęły się zajęcia w Szkole Językowej Link School of English. Od godziny 9 do 12.30 mieliśmy zajęcia, później realizowane były kolejne punkty programu. Były to zabawy oraz gry terenowe – Treasure Hunt.

Oprócz atrakcji organizowanych w okolicy zakwaterowania, odbyły się również wycieczki do: Rabatu - historia miejscowości sięga początku naszej ery. Połowa dzisiejszego centrum wsi była również częścią rzymskiego miasta Melita. Gdy Arabowie oddzielili Mdinę murami obronnymi i fosą, Rabat był przedmieściem dawnej stolicy Malty.

Mdiny – zwanej Miastem Ciszy, mieszka tam 292 osoby. Panuje tu cicha, przyjemna atmosfera, a zabudowa miasta stanowi niezwykłą mieszaninę architektury normańskiej i barokowej.

Valletty – stolicy Malty, określanej również jako muzeum pod otwartym niebem. Jest to najcieplejsza oraz najdalej wysunięta na południe stolica europejska. Słynie z licznych zabytków i atrakcji. Znajduje się na liście światowego dziedzictwa UNESCO,, Valletta jest najbardziej słoneczną miejscowością w Europie.

W piątek mieliśmy czas wolny, który zdecydowaliśmy się wykorzystać na plażowanie i kąpiele w Morzu Śródziemnym. Na szczęście pogoda nam dopisała i po deszczowym tygodniu mogliśmy spędzić nasze ostatnie chwile na Malcie korzystając ze słońca.

Na zakończenie zajęć w szkole, każdy z nas otrzymał certyfikat potwierdzający poziom znajomości języka angielskiego. W sobotę z ciężkim sercem udaliśmy się w drogę powrotną do domu.

Była to niezapomniana przygoda, która pozostanie w naszej pamięci na zawsze.