Get Adobe Flash player

Wycieczka do Szczawnicy 2019

Dnia 1 kwietnia przyszedł upragniony moment, w którym uczniowie klasy I i II liceum wybrali się na wycieczkę w Pieniny do miejscowości Szczawnica. W trakcie drogi do Szczawnicy zatrzymaliśmy się w miejscowości Stary Sącz, aby zobaczyć Ołtarz Papieski oraz muzeum, w którym zostały zebrane pamiątki związane z wizytą Ojca Świętego w Polsce. Wieczorem udaliśmy się na spacer wzdłuż Grajcarka. Kolejnego dnia miał miejsce spływ Dunajcem podczas, którego mogliśmy podziwiać piękne i malownicze widoki oraz wysłuchać barwnych opowieści flisaków.

Gruba Kaśka, Wysoka Baśka i Kudłata Maryna zostaną na długo w pamięci. Kolejnym punktem była zapora wodna oraz zamek w Niedzicy.

W środę podjęliśmy się wędrówki urokliwym wąwozem Homole. Następnie udaliśmy się do naszego ośrodka wypoczynkowego Halka na obiad. Popołudniem korzystając z ładnej pogody spacerowaliśmy po pobliskim parku zdrojowym.

Czwartego dnia wycieczki podjęliśmy się wyzwania i odbyliśmy wędrówkę na szczyt Bryjarka, by móc podziwiać zapierające dech w piersiach górskie widoki i panoramę Szczawnicy. Potem był także czas, aby skosztować wód zdrojowych w Pobliskiej Pijalni Wód . Smakowała nam i delikatna Helenka i intensywny w smaku Józef. Dzień zakończył mecz piłki nożnej chłopców rozegrany pomiędzy drużyną z klasy II i drużyną z klasy I oraz mecz piłki siatkowej drużyn mieszanych:)

Piątek, czyli ostatni dzień wycieczki zaczęliśmy bardzo niechętnie. Po śniadaniu i wymeldowaniu się z Halki pojechaliśmy autokarem na Słowację i wstąpiliśmy do Czerwonego Klasztoru. Po zwiedzeniu tego miejsca był czas na zakupy w słowackim sklepie i słynną Czekoladę Studentską oraz oryginalne góralskie oscypki. Następnie ruszyliśmy w drogę powrotną.
Te pięć dni spędziliśmy bardzo aktywnie, zobaczyliśmy wiele ciekawych miejsc oraz spróbowaliśmy miejscowych smakołyków. Jednak przede wszystkim odpoczęliśmy od szkolnych obowiązków.